Fiat heeft in het tweede kwartaal last gehad van tegenvallende verkopen in Latijns-Amerika.
Vooral in Brazilië, de op een na grootste markt van het concern, vielen de verkopen sterk terug, zo bleek woensdag uit de kwartaalupdate van de onderneming.
De totale autoverkopen in Latijns-Amerika zakten met 21 procent, terwijl de omzet in de regio met 23 procent afnam. In Brazilië werden 12 procent minder auto’s en lichte vrachtwagens van de hand gedaan. In de Verenigde Staten, Canada en Mexico werden juist 2 procent meer auto’s verkocht, in Europa bleef het aantal stabiel ten opzichte van een jaar geleden.
De totale omzet van Fiat, waarvan de aandeelhouders deze week stemmen over de fusie met het Amerikaanse onderdeel Chrysler, kwam uit op 23,3 miljard euro. Dat is 5 procent meer dan een jaar geleden, onder meer vanwege een sterkere Amerikaanse markt. Onder de streep hield het Italiaanse bedrijf 197 miljoen euro over, tegen 435 miljoen euro in het tweede kwartaal van vorig jaar.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl